Social Media
Voor PEERS als online shop is de onlinewereld uiteraard erg belangrijk, de shirts zijn niet te koop in een fysieke winkel. Mijn middelste dochter, net afgestudeerd in communicatiewetenschappen, heeft me erg geholpen met het inrichten en gebruiken van de social mediakanalen. Ik ben natuurlijk meer old school, maar heb het inmiddels aardig onder de knie. Mijn oudste dochter helpt me weer met de branding. Het merk en de site staan als een huis en de ontwikkeling is hartstikke goed.
Vrije tijd
Work hard, play hard. Dat is voor mij de manier om werk en privé in balans te houden. Om die balans goed te houden is sport erg belangrijk voor me, het geeft energie en maakt mijn hoofd leeg. Regelmatig op de racefiets, roeien en zeilen, het zijn mijn favoriete sporten. Diezelfde energie en dynamiek stop ik in mijn shirts. Maar bovenal zijn mijn familie en vrienden erg belangrijk voor me. Het is genieten van hun gezelschap, zeker in combinatie met een borrel en een gezellig hapje eten. Een bezoek aan een museum, een voorstelling of een optreden in Caprera zo nu en dan, maakt het leven mooi.
Talenten
Ik zit inmiddels ruim 30 jaar in de overhemden. Die ervaring, in combinatie met de liefde voor textiel, oog voor detail en het aanvoelen van trends, zie ik als een van mijn talenten. Het netwerk dat ik in al die jaren heb opgebouwd en het feit dat ik gemakkelijk nieuwe contacten leg, doet de rest. Goed ondernemen betekent voor mij geven en nooit alleen maar nemen. Op die manier ontstaat wederzijds belang en respect, een mooie basis om verder op te bouwen en te groeien.
Bij kleding en design zit het verschil in details en materiaalkeuze.
Inspiratie
Inspiratie haal ik uit de meest uiteenlopende dingen. Regelmatig winkelbezoek, door de stad lopen, een terrasje pikken en altijd ogen en oren open. Bij kleding en design zit het verschil in details en materiaalkeuze. Door goed te observeren en dat te vertalen, kun je het verschil maken. Dat is het leuke aan mode; al doe ik dit nog zo lang, het verveelt nooit en blijft veranderen. Ook mijn vrouw en kinderen houden mij scherp. Zij geven opbouwende kritiek en feedback, om niet te eenzijdig te worden. Bijvoorbeeld bij het creëren van de juiste tone of voice of ideeën voor nieuwe posts op Instagram en Facebook, zijn zij continu een bron van inspiratie.
Mannen
Mannen zijn en vormen uiteraard mijn doelgroep, maar zijn ook op andere vlakken van belang voor me. Ik heb een betrokken groep kerels om me heen verzameld, met wie ik graag spar en ideeën voorleg. Zo is een van mijn beste vrienden een expert op het gebied van duurzaam ondernemen en geeft mij waardevolle input en advies. Het interessante van mijn kleding is dat het de perfecte combinatie is tussen stijl en comfort. Of je nou de CEO bent van een groot bedrijf, verkoper of start met je eerste baan, iedereen ziet er natuurlijk graag goed en verzorgd uit.
Toekomst
Ik wil van PEERS een goed gevestigde en bekende merknaam maken, gewaardeerd om zijn kwaliteit, look & feel en het eerlijke verhaal. Waar mannen zich in herkennen en comfortabel bij voelen. Gestage groei regionaal, nationaal en vervolgens internationaal, is mijn doel. De focus ligt daarbij heel bewust op shirts, daar wil ik de beste in worden. Dat er in de toekomst een uitbreiding komt in de collectie is denkbaar, maar daarvoor moet de naam eerst echt goed gevestigd zijn. Daarnaast gestaag bouwen aan een trouwe en grote PEER groep van gelijkgestemden is mijn ultieme wens.
Duurzaamheid
Duurzaamheid is belangrijk voor PEERS. Ik probeer dat in de volledige productcyclus toe te passen. Van de stof en het productieproces tot aan de verkoop en het transport. De overhemden worden namelijk in doosjes verpakt, die wij hergebruiken als ze leeg teruggestuurd worden. Het inpakken gebeurt bij Spaarne Werkt in Cruquius (voorheen Paswerk). Op deze manier onderneem ik niet alleen duurzaam maar ook sociaal. Alle beetjes helpen tenslotte en we dragen bij aan een betere en schonere wereld.